Pulut Kuning dan Rendang Daging bersama 10% kasih sayang


Jemput minum petang. Makanan hari ini adalah air tangan mak Kekasyfi Hati.


Pulut Kuning dan Rendang Daging  
bersama 10% kasih sayang 


Oi serious, tak pernah makan pulut selembut ini. 
Nampak tegap, tapi bila pegang, rasa cam pegang kapas. 
Masuk mulut tak yah nak kunyah2 dah.. Lembut mcm makan roti benggali. 
Tak ada langsung butir beras yang keras ala-ala kerak tue. Sungguh!
Tak manis sangat, x masin sangat. 
Kalau digabung dengan kari ayam ummi I, mesti marvelous! 

Sedap tak hingat. Terharu je time makan sebab sedap sangat. 
Sedih bila tengok pulut dah nak abes. Tunggu besday tahun depan baru dapat lagi. =(


Tampak lagi sedap apabila dihidangkan atas pinggan zaman dulu-dulu.


Kalau dia bagi seperiuk besar pon I yakin boleh habiskan pulut semata-mata. 

Arghhh.. sungguh, benar dan jujur, memang sedap! 

Sekian, Kamsahamida~ 





8 doll(s) whispering:

Aida The Pink Goddess said...
April 8, 2010 at 4:00 PM

waa ur mak mentua gave u pulut kuning for ur bday, very thoughtful of her.. lucky u!

Hazzy Ishak said...
April 8, 2010 at 4:05 PM

nnti kenduri wat la potong pulut kuning

pastu invite ur parents & ur parents in law join sekali

mesti besttt

PurPLe LaDy AiFA said...
April 8, 2010 at 4:24 PM

aida,
actually, i demand for it. =D mala madah teringin nak makan pulut kuning. hehe

hazzy,
tu la.. mmg nak buat. tapi tgh pikir nak suh sape masakkan pulut kuning tue. sbb kalo nak bwk dr johor, kne tggu 3 hari b4 kenduri. heh

fazemy said...
April 8, 2010 at 4:51 PM

Ya Allah sedapnya...mana nak cari nihhh...nak jugakkk!!!

PurPLe LaDy AiFA said...
April 8, 2010 at 5:00 PM

nazz,
=) bertuah sbb dpt mkn pulut kuning yang super sedap.

fazemy,
aah.. mmg sedappppp... hihi. try buat sendiri. i aritu ade buat jgk, tp x sedap mcm nie. heh

ezzati said...
April 8, 2010 at 9:10 PM

weeeee..10% kasih sayang tu menambahkan sedap lg tu :)

QueenWizza said...
April 8, 2010 at 9:37 PM

hehehe trus rs nk makan pulut gak.. wawawa..