Raya Haji Eve 2009


Lambat gila kan nak buat entry pasal raya haji haritu? Xpe la, korang layan kan jeeee... Agak menyeronokkan beraya kat kampung bila semua family berkumpul dan beraya bersama-sama. Makanan Johor pon sedap-sedap dan menggemokan kerana berjaya membuat I naik 4 kg dalam masa 3 hari.


1st time berani mengeluarkan camera di rumah in law.

Bakal ayah mentua yang paling semangat nak bergambar wooo!



Ketika ibu-ibu sibuk memasak juadah hari raya di dapur, anak-anak muda pula sibuk di beranda membuat aktiviti menarik malam raya. Sempena hari raya korban, kami jugak mengorbankan 3 ekor ayam yang sepatutnya menjadi masakan hari raya untuk aktiviti kami ini.

Chef utama adalah bakal kakak ipar, KaK Ain yang gigih memasak.


Kekasyfi hati jugak menyebok menjadi pembakar



Eein, cousin yang gigih sebab tak sabar nak makan


Black Pepper BBQ Chicken
Bahan-bahan: Black Pepper, madu, gula, garam, bawang



Ayam BBQ Perisa Sate, gila sedap.
Bahan-bahan: Ketumbar, jintan , serai, madu, gula, garam.


Tengok lagi bagi korang terliur


Waaaaa... perut dah menyeru... lapar wooo!


Sekian, Kamsahamida~

FurFLe Notes: Menantu durhaka betol laaaa…


9 doll(s) whispering:

Aida The Pink Goddess said...
December 9, 2009 at 12:34 PM

cute li jak pa in law awak, siap ngeluar cam

kasyhfi's sibs look the same! hee

~dARlee zURiS~ said...
December 9, 2009 at 1:14 PM

tak baik oo tayang makanan camtu
ti kalau preggy mommy nie terliur camne?
huhuu...

ezany said...
December 9, 2009 at 2:39 PM

blurrpp.. telan air liur jer la tgk.. :'(

AiFA Cho-CHang said...
December 9, 2009 at 4:01 PM

aida,
nya paling semangat nak bergamba kalo tok.. ehe. yessss.. they copypaste each other..huuu

zuris,
alamak...lp lak ada ibu mengandung kat sini.. sorry2. tp zuris kan terer masak, no problem nye nak wat sendiri kan? lg sedap dr yg nie..

ezany,
huuu.. sabar2.. nnti wat picnic ngan bbq skali.. leh makan ayam sedap nie..

ezzati said...
December 9, 2009 at 11:07 PM

sedapnye ayam tu..tp, 4 kilos for 2 days???fuhhh..byk tu

Jard The Great said...
December 9, 2009 at 11:12 PM

hehehe..... lambatnya wat entri

AiFA Cho-CHang said...
December 10, 2009 at 8:55 AM

zati,
super sedap! seriously! hehe..
aaaaahhhhhhh.. tu la..byk gile...nak turunkan bukan senang lak tu.. haiseh...

jard,
itu laaa..cm mls je nak mengupdate aritu.. hehe

arrizz said...
December 11, 2009 at 2:55 PM

wah sedapnye..tak tgglkn utk aku ker..haha

AiFA Cho-CHang said...
December 11, 2009 at 3:12 PM

ariizz,
xsmpat la pakcik.. dah ngap ngap ngap buaya.. huhu