Red Alert kepada semua pembeli or pengguna!

Dear Tesco,

See what I've found out last Friday during my visit to your store.







1 box of 250g COLGATE will cost us RM6.99. So if we buy it for 2 boxes, we need to pay RM 13.98 rite?


In this case, you have the PEK JIMAT combo for 2 boxes (same 250g).




BUT WHY does it cost me RM 14.20??? Bukankah itu extra RM0.22 lebih mahal dari pek tak jimat yang beli asing2?



Haaa, siap ada VALUE twin pack lagi tue... VALUE LAaaaaaaaaa SGT!



I terus confront pekerja yang pakai roller blade kat situ, even I know dia memang tak bersalah pon. Dier pon blur-blur. Maaf ye dik.


So HELLLLLLLooo TESCO! Better check your pricing list later. You cannot fool PurPLe Lady. =D Readers, next time please double check the PEK JIMAT price of anything before you grab it.
Sekian, Kamsahamida~
FurFLe Notes: Kompeni Yahudi memang macam ni. Kalau dah Yahudi tu memang Yahudi jugak.

7 doll(s) whispering:

Hayatul Akma Bolhan said...
November 23, 2009 at 7:52 PM

mun aku mesti sik perasan, sbb salu aku main ambik jak barang2! thanx eppa! hehe

Ms. Omey said...
November 23, 2009 at 8:33 PM

sometimes kita memang terpengaruh dengan promosi pek2 jimat ni kan sampai terlupa nak check. konon dah value buy sangat la tu :) but luckily u aware of it. klu sorang 22 sen bayangkan beribu2 orang beli.

Aida The Pink Goddess said...
November 23, 2009 at 9:22 PM

untuk seorg yang sgt kedekut seperti saya, sesungguh sya amat alert perkara sebegini. GIANT selalu juak gtok pa!!! way to go girl!

AiFA Cho-CHang said...
November 23, 2009 at 10:30 PM

ima,
yalah, slalu main amik2 jak.. tp ariya kbtolan jd org berkira, trus perasan menda tok.huhu


ms omey,
tu la. trick perniagaan secara psikologi kn? hee, geram jugak dgn mende2 cenggini. if p wat complaint kat bhgian pengguna pon xtaw bile br amik tindakan

aida,
hahhaa. same goes here. ohh giant pon sm? sy jarang ke giant ctok sbb mahal. yey, sm2 kita jd pengguna bijak.

arrizz said...
November 25, 2009 at 6:48 PM

haha kcian budk tesco 2..
nmpk sgt dorg tak precise wat keje..
apapon good action there..
hntr jer entri kat tesco tue..hehe
biar dorg tahu

Anonymous said...
November 28, 2009 at 1:14 AM

Ooo..aku pon da terkena kt tesco extra penang tuh..aku amik tisu premier 4x100ply..tulis harga kt rak, rm3.99, skali scan jd 5.99..beza rm2 ok, aku tgr dgn sopan ko tau die bls ape, aku slh tgk harga..dgn xpuas ati aku pi rak tu tunjuk kt pekerja die..die buat muke kerek cabut harga tuh..then kate tuh harga lame..eh, hello..kate check price everyday..boleh blah!!hangin je aku...pdhl code sume same..bygkan la if brape rmi org beli tisu then xsdr dh terbyr extra rm2..mmg TESCO EXTRA..EXTRA casssssssssss...-yg benar, aanna-

AiFA Cho-CHang said...
December 1, 2009 at 12:32 PM

aaana:
panjang giler cite ko.. tu laa.. lps ni mmg kne check betol2.. heh